Ümit Kalko Haberleri

Ağustos 29, 2022 0 Comments

Kişinin yaşadığı cemiyet ortamında kıymeti olan , kabiliyet, idare ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyöneten.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değçalışmame meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) değçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Terbiye bir prosestir.

· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değçalışmatirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç taban öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler muhtevain tıpkıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa değçalışmaebilir, lakin sürecin doğkakımı değçalışmamez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değçalışmaikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, benibeşer muhtevain yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Terbiye sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sürdürmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir yol olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, imtihan akıbetları üzere istenilen davranış değçalışmaiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.