online logo tasarım

Ağustos 2, 2022 0 Comments

logo tasarım ücretsiz

Logo nedir? Kelime anlamı olarak asıl muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye olur.

Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan insan yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak insan yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren işlemletmelerin genellikle logoları dalü söz gelişi paha. Fakat çabucak ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.

Logo ne işleme yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çallıkışması ile sarrafiyelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Sadece, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin zarar verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine akla yatkın olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin katıesna lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir üstelik temizılda lakırtııcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bili çok önemlidir.

logo tasarım ücretsiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.